NOVIOsign
5 tips voor een effectieve buitenreclame

5 tips voor effectieve buitenreclame

Geplaatst op woensdag 14 november 2018
Buitenreclame is er in vele vormen en vrijwel elk bedrijf maakt er gebruik van. Belangrijk om te realiseren dat al die vormen van buitenreclame ook het visitekaartje van het bedrijf vormen. Het kan de eerste kennismaking zijn met een bedrijf, maar doordat het zeer visueel is maakt het ook onderdeel uit van de beeldvorming van een bedrijf. Waar moet je op letten?
 
  1. Kies de buitenreclame die past bij je bedrijf maar ook bij de omgeving waar je bedrijfspand is gevestigd.
  2. Voer je huisstijl consequent door in alle gebruikte uitingen, op bedrijfswagens, op reclameborden langs sportvelden of de bewegwijzering naar het bedrijfspand. Ook hier geldt herhaling is de kracht van reclame.
  3. Bedenk goed wat je wil communiceren, een sterke huisstijl behoeft weinig toevoegingen. Bekijk per uiting wie je er mee wil bereiken. Op je bedrijfsgebouw of op vlaggen volstaat vaak alleen het logo en de naam terwijl op een visitekaartje meer informatie staat. Een sobere stijlvolle reclame op een winkelpui trekt meer aandacht dan een oerwoud aan schreeuwerige stoepborden voor de deur.
  4. Buitenreclame is het visitekaartje van het bedrijf. Zorg dus dat het schoon en compleet werkend is. Vervang vlaggen en banieren tijdig, controleer regelmatig de verlichting van reclame uitingen en zorg dat de bedrijfsauto er schoon en schadevrij uitziet.
  5. Ben je sponsor van een evenement of van een sportclub? Voer ook hier de huisstijl consequent door en zorg dat de boodschap kort, krachtig en goed leesbaar is. Kijk of je reclamebord optimale exposure heeft en ook hier is het van belang dat de uiting schoon en niet kapot is.
 

Advies op maat

Meer tips of een advies op maat? Neem contact met ons op, wij denken graag met je mee.